Tuesday, March 10, 2009

Maulidur Rasul yang pilu...

Gambar dari kiri: Yong, Baba, Eyu, Titik, Shahmin (nampak kepala je, sebelah lelaki baju tshirt putih), ayah chik (paling kanan baju melayu putih, gambar separuh tgah kambus tanah)

Baba di sebelah pusara ma..

Akhirnya nenek ku pergi jua.. pada mgrib menjelangnya Maulidur Rasul lepas.. sesampai saja kat umah tok dalam jam 430 pagi, aku lihat ma ( arwah nenek) terbaring dgn kain tertutup ditemani ayah ( datuk) yg tidur disebelahnya ibarat mcm arwah masih ada..kesian bila tgk ayah..aku tahu dia teramat sedih kehilangan isteri tercinta..namun ditabahkan hati utk tidak menangis malah dia masih melawak dgn cucu2 nya..jauh di sudut hatinya..aku fhm apa yg dirasa..ada kesamaan antara aku dan ayah.. ini sahaja gambar yg sempat aku amik..masa pengkebumian nenek aku..

No comments: